ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΗΜ/ΝΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ 22.01.2025
Στόχος:
Η περιγραφή των πολιτικών της εταιρείας σε σχέση με τις αξίες, την ηθική, τις συμπεριφορές των εργαζομένων και τις δεσμεύσεις της εταιρείας για τη διατήρηση ενός υγιούς περιβάλλοντος εργασίας.
Κύρια σημεία:
- Σκοπός του Κώδικα Δεοντολογίας και Επαγγελματικής Συμπεριφοράς
- Επαγγελματική Συμπεριφορά
- Σύγκρουση Συμφερόντων
- Διαπροσωπικές Σχέσεις με τους συναδέλφους
- Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
- Ενδυμασία και Εμφάνιση στον χώρο εργασίας
- Κάπνισμα – Χρήση Αλκοόλ και Ουσιών
- Υγεία – Ασφάλεια στο χώρο εργασίας & Περιβάλλον
- Προστασία Περιουσιακών Στοιχείων – Κλοπές και απάτες
- Δωροδοκία και Διαφθορά – Δώρα
- Καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες Anti-money laundering
- Ακρίβεια και ακεραιότητα των οικονομικών στοιχείων
- Διαχείριση Αρχείων και Προστασία εμπιστευτικών πληροφοριών
- Προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων
- Speak Up / WhistleBlower policy
Αποδέκτες:
Όλοι οι εργαζόμενοι.
1. Σκοπός του Κώδικα Δεοντολογίας
Ο Κώδικας Δεοντολογίας και Επαγγελματικής Συμπεριφοράς της DEMO A.B.E.E. (στο εξής ο «Κώδικας Δεοντολογίας») σχεδιάστηκε με σκοπό να αποτυπωθούν σε ένα ενιαίο κείμενο οι γενικές αρχές και οι κανόνες ηθικής που διέπουν την επαγγελματική συμπεριφορά όλων των εργαζομένων της εταιρείας, καθώς και οι δεσμεύσεις της διοίκησης απέναντι στους εργαζόμενους της.
Η DEMO δεσμεύεται να διεξάγει τις δραστηριότητες της με αίσθημα υψηλής ηθικής ευθύνης και ακεραιότητας και σε πλήρη συμμόρφωση με την εκάστοτε νομοθεσία που διέπει τις επιχειρησιακές της δραστηριότητες. Η εταιρία και όλοι οι εργαζόμενοί της οφείλουν να συμμορφώνονται με το ισχύον νομικό πλαίσιο, τους κανονισμούς και τα πρότυπα, τις πολιτικές και τις οδηγίες της εταιρείας, καθώς και τον παρόντα Κώδικα Δεοντολογίας της και να ασκούν όλες τις δραστηριότητες τους σύμφωνα με υψηλά ηθικά πρότυπα και αξίες.
O παρών Κώδικας Δεοντολογίας έχει εφαρμογή σε όλους τους εργαζόμενους της DEMO οι οποίοι οφείλουν να τον τηρούν οπουδήποτε δραστηριοποιούνται, τόσο εντός όσο και εκτός των εγκαταστάσεων της εταιρείας και καθ’ όλη την διάρκεια της εργασίας τους και των μετακινήσεων τους προς και από την εργασία τους.
O Κώδικας Δεοντολογίας απευθύνεται και δεσμεύει επίσης τους συνεργάτες, τους υπεργολάβους και τους συμβούλους της DEMO, οι οποίοι εκπροσωπούν ή λειτουργούν στο όνομα ή για λογαριασμό της εταιρείας, είτε μέσω εξωτερικής ανάθεσης υπηρεσιών, είτε οποιασδήποτε άλλης επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Επικοινωνήστε με την Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού εάν έχετε απορίες για οποιοδήποτε από τα θέματα που καλύπτονται από αυτήν την πολιτική.
2. Επαγγελματική συμπεριφορά
Όλοι οι εργαζόμενοι είναι, ανά πάσα στιγμή, πρεσβευτές της εταιρείας. Η συμπεριφορά, η εμφάνιση και οι ενέργειες των εργαζομένων θα πρέπει να εναρμονίζονται πλήρως με τα πρότυπα της εταιρείας. Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να προβαίνουν σε ενέργειες που θα μπορούσαν πιθανώς να δυσφημίσουν την εταιρεία ή να προκαλέσουν σοβαρά ζητήματα δημοσίων σχέσεων μέσω αρνητικής δημοσιότητας που μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς την εταιρεία με οποιονδήποτε τρόπο.
Η εταιρεία αναμένει από όλους τους εργαζόμενους ανεξαιρέτως ιεραρχικού επιπέδου ή επαγγελματικής ιδιότητας και ρόλου να συμπεριφέρονται με αξιοπρέπεια, επαγγελματισμό και ευγένεια, εντός και εκτός εταιρείας, σε κάθε μορφή επικοινωνίας με συναδέλφους ή τρίτους, είτε αυτή είναι προφορική, έγγραφη ή ηλεκτρονική κάθε είδους. Η εταιρεία ενθαρρύνει και διασφαλίζει την αρμονική συνεργασία των εργαζομένων σε κάθε επίπεδο και προάγει ένα θετικό εργασιακό κλίμα.
Πως επιλέγουμε να συμπεριφερόμαστε:
- Παραμένουμε ευγενείς, υπομονετικοί και ήρεμοι κάτω από όλες τις συνθήκες.
- Επιλέγουμε προσεκτικά τις εκφράσεις μας και δεν προσβάλουμε, ούτε υποτιμούμε τους άλλους. Η παρενόχληση και η αποκλειστική συμπεριφορά δεν είναι αποδεκτές. Αυτό ενδεικτικά μπορεί να περιλαμβάνει: απειλές για βίαιες ενέργειες, μεροληπτικά αστεία ή απρεπής γλώσσα. Προσωπικές προσβολές, με σεξιστική ή ρατσιστική ορολογία. Ενθάρρυνση κάποιας εκ των παραπάνω συμπεριφορών δεν είναι επιτρεπτή.
- Είμαστε διακριτικοί. Είμαστε όλοι μέλη μιας ομάδας και όλοι εξαρτόμαστε από τα μέλη της ομάδας προς το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ως εταιρία. Οι αποφάσεις μας επηρεάζουν άλλους συναδέλφους, συνεργάτες, πελάτες και οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας τις συνέπειες αυτών.
- Επιδεικνύουμε τον απαραίτητο σεβασμό. Ενδεχομένως δεν συμφωνούμε σε όλες τις περιπτώσεις, αλλά μία πιθανή διαφωνία δεν αποτελεί δικαιολογία για ασεβή συμπεριφορά. Δεν επιτρέπουμε ο εκνευρισμός μας να μας οδηγήσει σε προσωπικές επιθέσεις.
- Αποφεύγουμε τις επαναλαμβανόμενες παρενοχλήσεις. Αν μας ζητήσει κάποιος να σταματήσουμε κάτι, τότε σταματούμε. Όταν διαφωνούμε, προσπαθούμε να κατανοήσουμε το λόγο. Διαφορετικές απόψεις είναι λογικό να υπάρχουν. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να επιλύουμε διαφωνίες εποικοδομητικά. Είμαστε ανοιχτοί και δεκτικοί στην ανατροφοδότηση.
- Οι διαφορές μας μπορεί να είναι τα δυνατά μας σημεία. Μπορεί να βρούμε δύναμη στη διαφορετικότητα. Διαφορετικοί άνθρωποι έχουν διαφορετικές οπτικές σε θέματα που ίσως είναι πολύτιμα στην επίλυση προβλημάτων ή την παραγωγή νέων και καινοτόμων ιδεών.
- Ενθαρρύνουμε ένα συνεργατικό και φιλικό περιβάλλον για την επίτευξη θετικών αποτελεσμάτων.
Σε κάθε περίπτωση όλοι οι εργαζόμενοι οφείλουν, όχι μόνο να απέχουν από κάθε είδος αρνητικής συμπεριφοράς προς τρίτους, αλλά να καλλιεργούν ένα φιλικό και ευχάριστο περιβάλλον εργασίας.
Οι εργαζόμενοι φέρουν την ευθύνη να ενημερώνουν τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού για κάθε περιστατικό μη αποδεκτής συμπεριφοράς που έρχεται στην αντίληψή τους, είτε αφορά στους ίδιους είτε σε συναδέλφους.
Η εταιρεία αναλαμβάνει την δέσμευση να διερευνά κάθε περιστατικό, να ενημερώνει τους εμπλεκόμενους και να λαμβάνει τα ανάλογα πειθαρχικά μέτρα, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.
3. Σύγκρουση συμφερόντων
Όλοι οι εργαζόμενοι είναι υπεύθυνοι για την αποφυγή τυχόν καταστάσεων που παρουσιάζουν υπαρκτές ή πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων μεταξύ των προσωπικών τους συμφερόντων και εκείνων της εταιρείας. Οι συγκρούσεις συμφερόντων μπορούν να λάβουν πολλές μορφές και προκύπτουν όταν τα προσωπικά, επαγγελματικά, κοινωνικά, οικονομικά ή πολιτικά συμφέροντα των εργαζομένων συγκρούονται με τα συμφέροντα της εταιρείας.
Πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων μπορεί να περιλαμβάνουν συνεργασία, απασχόληση, ιδιοκτησιακή ή άλλη οικονομική σχέση με έναν ανταγωνιστή, έναν προμηθευτή, ή έναν πελάτη της εταιρίας, αποδοχή δώρων, χρημάτων ή άλλων παροχών μεγάλης αξίας από πελάτη, ανταγωνιστή, ή προμηθευτή χωρίς έγκριση της διοίκησης, επιλογή συνεργάτη ή προμηθευτή εξαιτίας συμφωνίας ή οικονομικού οφέλους, εκπροσώπηση, χρήση και εκμετάλλευση του ονόματος της εταιρίας χωρίς την άδεια της διοίκησης, ή κάθε είδους επένδυση ή χρηματοδότηση ενός ανταγωνιστή της εταιρείας, πελάτη ή προμηθευτή κ.ο.κ.
Επίσης σύγκρουση συμφερόντων προκύπτει όταν ένας εργαζόμενος πλήρους απασχόλησης επιθυμεί να εργασθεί παραλλήλως σε τρίτη επιχείρηση που είτε ανταγωνίζεται τις τρέχουσες ή μελλοντικές δραστηριότητες της εταιρείας ή είναι προμηθευτής αγαθών ή υπηρεσιών της εταιρείας ή σε άλλη επιχείρηση που παρεμβαίνει στην υποχρέωση του εργαζομένου να αφιερώνει τον πλήρη χρόνο και την προσοχή του στις εργασιακές του ευθύνες.
Σε κάθε περίπτωση οι εργαζόμενοι φέρουν την ευθύνη να γνωστοποιούν οποιεσδήποτε συγκρούσεις συμφερόντων στον Προϊστάμενο και τον Διευθυντή τους ή στη Νομική Διεύθυνση – Τμήμα Συμμόρφωσης ή τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού.
Οι Προϊστάμενοι και οι Διευθυντές των σχετιζόμενων τμημάτων οφείλουν στη συνέχεια να καθορίζουν την σωστή διαχείριση και αντιμετώπιση των συγκρούσεων, συμπεριλαμβανομένης της διαβούλευσης με τη Νομική Διεύθυνση – Τμήμα Συμμόρφωσης και τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού, όταν οι συγκρούσεις είναι σημαντικές.
4. Διαπροσωπικές σχέσεις με τους συναδέλφους
Η εταιρεία αναγνωρίζει ότι οι εργαζόμενοι που εργάζονται μαζί μπορεί να δημιουργήσουν διαπροσωπικές σχέσεις. Αν και η εταιρεία δεν επιθυμεί να παρέμβει σε αυτές τις προσωπικές σχέσεις, είναι απαραίτητο να διασφαλίσει ότι όλοι οι εργαζόμενοι συμπεριφέρονται με κατάλληλο και επαγγελματικό τρόπο στην εργασία και ότι δεν υπάρχει πραγματικός ή δυνητικός κίνδυνος για την αμεροληψία των εργαζομένων ως αποτέλεσμα της σχέσης τους.
Ως εκ τούτου, οι ακόλουθες αρχές ισχύουν για όλους τους εργαζόμενους ανεξάρτητα από τη θέση εργασίας ή την ιεραρχία τους:
- Κάθε εργαζόμενος που εμπλέκεται σε στενή σχέση με συνάδελφο, πελάτη, προμηθευτή δεν πρέπει να επιτρέπει στη σχέση να επηρεάζει τις εργασιακές σχέσεις και συναλλαγές κατά τη διάρκεια της εργασίας. Αυτή η πολιτική ισχύει κατά τη διάρκεια της εργασίας είτε μέσα στους χώρους της εταιρείας, είτε στις εγκαταστάσεις των προμηθευτών. Οποιαδήποτε παραβίαση του κανόνα θα θεωρείται πειθαρχικό παράπτωμα που δύναται να οδηγεί σε κυρώσεις ακόμα και σε απομάκρυνση από την εργασία.
- Προκειμένου να αποφευχθεί μια κατάσταση στην οποία ένας εργαζόμενος ασκεί το διευθυντικό δικαίωμα σε άλλον με τον οποίο έχει στενή προσωπική σχέση, η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να επιλέξει να μεταφέρει έναν ή και τους δύο υπαλλήλους που εμπλέκονται στη σχέση σε άλλο τμήμα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η εταιρεία θα συζητήσει και με τους δύο εργαζόμενους και θα ψάξει να βρει την πιο ικανοποιητική λύση σχετικά με τη μεταφορά του ενός ή και των δύο.
Σε κάθε περίπτωση οι εργαζόμενοι, φέρουν την ευθύνη να γνωστοποιούν πιθανές στενές διαπροσωπικές σχέσεις στον Προϊστάμενο και τον Διευθυντή τους.
5. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η παρούσα πολιτική περιλαμβάνει κατευθυντήριες αρχές και ισχύει για όλους τους υπαλλήλους, τους συνεργάτες και τους αντιπροσώπους της DEMO που χρησιμοποιούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και κάνουν αναφορές σε προϊόντα, στοιχεία, πληροφορίες, δραστηριότητες, εμπορικές συναλλαγές, συνεργασίες, οικονομική ανάπτυξη, ανθρώπους, μετόχους, διευθυντές, υπαλλήλους, συναδέλφους και/ή πρώην συνεργάτες της εταιρείας.
Η παρούσα πολιτική δεν έχει εφαρμογή στην προσωπική χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, εφόσον δεν γίνεται αναφορά στις ανωτέρω πληροφορίες της DEMO και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ερμηνεύεται ως απαγόρευση συμπεριφοράς που προστατεύεται από το εφαρμοστέο δίκαιο. Οι εργαζόμενοι δεν επιτρέπεται να έχουν πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από εταιρικούς υπολογιστές για προσωπική χρήση. Επιτρέπεται μόνο η πρόσβαση για επαγγελματικό σκοπό κατά τη διάρκεια της εργασίας. Η εταιρεία κατανοεί ότι οι εργαζόμενοι μπορεί να επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τις προσωπικές τους ηλεκτρονικές συσκευές για να έχουν πρόσβαση στα μέσα κοινωνικά δικτύωσης κατά το χρονικό διάστημα του διαλείμματος.
Οι εργαζόμενοι της εταιρείας είναι ελεύθεροι να αναδημοσιεύσουν οτιδήποτε είναι ήδη αναρτημένο από τη DEMO στην επίσημη ιστοσελίδα της ή σε κάποιο επίσημο λογαριασμό της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία ανά πάσα στιγμή για το αν θα δημοσιεύσετε κάτι ή όχι στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ή αν τυχόν έχετε ερωτήσεις σχετικά με την Πολιτική αυτή, επικοινωνήστε με το Τμήμα Εταιρικής Επικοινωνίας της DEMO.
Εφόσον αναφερόμαστε στις παραπάνω πληροφορίες της DEMO ή στην ιδιότητα μας ως υπάλληλοι, συνεργαζόμενοι ή αντιπρόσωποι της DEMO θα πρέπει να διασαφηνίζουμε ότι οι δηλώσεις ή γνώμες που εκφράζονται στο συγκεκριμένο Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης είναι δικές μας και δεν αντιπροσωπεύουν εκείνες της DEMO. Οφείλουμε να μην προβαίνουμε σε κοινοποιήσεις πληροφοριών ή στοιχείων για λογαριασμό της DEMO αν δεν έχουμε ειδικώς εξουσιοδοτηθεί προς το σκοπό αυτό. Παρακαλείσθε να τηρείτε τους όρους της εμπιστευτικότητας που έχετε συμφωνήσει στην σύμβαση σας ή σε χωριστή σύμβαση εμπιστευτικότητας με την DEMO ή/και τους όρους περί εμπιστευτικότητας που περιλαμβάνονται στο παρόντα Κώδικα.
Κανόνες που τυγχάνουν εφαρμογής σε σχέση με την χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης:
· Δεν αποκαλύπτουμε στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης:
(i) μη δημόσιες ή μη δημοσιευμένες πληροφορίες, εάν οι πληροφορίες αυτές αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της απασχόλησής, εργασίας ή συνεργασίας σας με την DEMO,
(ii) εμπιστευτικές πληροφορίες, εμπορικά μυστικά, πληροφορίες τεχνογνωσίας ή άλλες τυχόν πληροφορίες παρόμοιου περιεχομένου που ανήκουν στην ή σχετίζονται με την DEMO ή με οποιαδήποτε άλλη συνεργαζόμενη με την DEMO τρίτη εταιρεία,
(iii) πληροφορίες σχετικά με την οικονομική πορεία, την πορεία ανάπτυξης, τις εταιρικές συναλλαγές, τα νομικά θέματα, τις εσωτερικές έρευνες ή διαφορές, κ.λπ. συμπεριλαμβανομένων ιδίως τυχόν μηνυμάτων επικοινωνίας με δικηγόρους της DEMO ή εξωτερικούς συμβούλους της. Η γνωστοποίηση αυτών σε τρίτους ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο την εμπιστευτικότητα και το προνομιακό νομικό καθεστώς των πληροφοριών αυτών,
(iv) εσωτερικά αρχεία, παρουσιάσεις, αναφορές κ.λπ. που έχουν δημιουργηθεί στα πλαίσια της εργασίας σας στην DEMO,
(v) προσωπικές πληροφορίες σχετικά με συναδέλφους, πρώην συναδέλφους, υποψηφίους για εργασία, ανεξάρτητους εργολάβους ή άλλα φυσικά πρόσωπα που σχετίζονται με την DEMO χωρίς τη ρητή πρότερη συγκατάθεσή τους.
· Δεν δημοσιεύουμε στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης φωτογραφίες ή βίντεο συναδέλφων, υπαλλήλων ή άλλων σχετιζόμενων με την DEMO προσώπων χωρίς τη συγκατάθεση όλων εκείνων που εκτίθενται σε αυτά. Δεν αναφερόμαστε, προσδιορίζουμε ή σχολιάζουμε κανένα τέτοιο πρόσωπο σε οποιοδήποτε Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης χωρίς τη συγκατάθεση του ατόμου αυτού. Δεν δημοσιεύουμε στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης υλικό που παραβιάζει προστατευόμενα δικαιώματα πνευματικής ή βιομηχανικής ιδιοκτησίας ή εμπορικών σημάτων τρίτων.
· Δεν χρησιμοποιούμε διακριτική, παρενοχλητική, εκφοβιστική ή προσβλητική γλώσσα σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για συναδέλφους, πρώην συναδέλφους, υποψηφίους για εργασία, ανεξάρτητους εργολάβους ή άλλα φυσικά πρόσωπα που σχετίζονται με την DEMO. Οι δηλώσεις και οι ανακοινώσεις πρέπει να είναι απαλλαγμένες από προσβολές σχετικά με τα φυλετικά, εθνικιστικά, θρησκευτικά, φυσικά ή σεξουαλικά χαρακτηριστικά, τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή οποιαδήποτε άλλη διάκριση. Δεν κάνουμε δηλώσεις που είναι ψευδείς, παραπλανητικές ή αβάσιμες.
· Πέρα από ουδέτερες αναφορές, αποθαρρύνουμε έντονα όλες τις προσωπικές θέσεις που αφορούν τα προϊόντα της DEMO. Ιδιαίτερα, αποθαρρύνουμε τις δηλώσεις χαρακτηρισμού σχετικά με ένα προϊόν της DEMO, συμπεριλαμβανομένων σχολίων που προσδίδουν ή υπονοούν οποιοδήποτε όφελος ή μη των προϊόντων, της αποτελεσματικότητας, των κλινικών δοκιμών ή των αξιώσεων ασφάλειας αυτών.
Όλοι οι εργαζόμενοι οφείλουν να συμμορφώνονται με τις παραπάνω οδηγίες. Η μη τήρηση των οδηγιών μπορεί να οδηγήσει σε ενέργειες συμμόρφωσης ή και πειθαρχικές ενέργειες. Ειδικότερα σοβαρές παραβάσεις της πολιτικής, παραδείγματος χάρη περιστατικά λεκτικής βίας σε συναδέλφους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που βλάπτει τη φήμη της εταιρείας μπορεί να συνιστά βαρύ παράπτωμα και να οδηγήσει σε πειθαρχική ενέργεια, ακόμη και σε καταγγελία της σύμβασης εργασίας.
6. Ενδυμασία και εμφάνιση στον χώρο εργασίας
Η συγκεκριμένη πολιτική σχεδιάστηκε για να καθοδηγήσει τους εργαζόμενους σε θέματα ενδυμασίας και εμφάνισης στον χώρο εργασίας. Η εμφάνιση όλων των εργαζομένων πρέπει να είναι ευπρεπής σε όλες τις περιστάσεις. Η πολιτική δεν εξαντλεί τον προσδιορισμό αποδεκτών και μη αποδεκτών προτύπων ντυσίματος και εμφάνισης των εργαζομένων.
Η εταιρεία αναγνωρίζει τη διαφορετικότητα και την ποικιλομορφία των πολιτισμών και των θρησκειών των εργαζομένων της και θα ακολουθεί μια διακριτική προσέγγιση, όταν αυτό επηρεάζει την ένδυση και την εμφάνιση. Ωστόσο, προτεραιότητα δίδεται στην υγεία και την ασφάλεια. Όλοι οι εργαζόμενοι οφείλουν να είναι περιποιημένοι και καθαροί κατά την εργασία τους, είτε εργάζονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας είτε εκτός αυτών.
Όπου προβλέπεται, οι εργαζόμενοι έχουν την υποχρέωση να φορούν την στολή που τους χορηγείται και πάντα να κάνουν χρήση των Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ). Οι στολές πρέπει να διατηρούνται καθαρές με ευθύνη των εργαζομένων και να μην μεταποιούνται. Η μη χρήση στολής εργασίας –ενώ κρίνεται απαραίτητη- συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα και εγείρει θέμα λήψης πειθαρχικών μέτρων, ενώ απαγορεύεται η εργασία χωρίς τη χρήση των αναγκαίων ΜΑΠ, όπως αυτά προβλέπονται ανά θέση εργασίας.
Γενικά δεν επιτρέπονται κατά τον χρόνο εργασίας τους, εντός ή εκτός των εγκαταστάσεων:
· Ρούχα που φέρουν σύμβολα ή συνθήματα που μπορεί να προκαλέσουν με κάθε τρόπο ή να προσβάλουν συναδέλφους, συνεργάτες ή πελάτες.
· Βρώμικα ή φθαρμένα ρούχα.
· Προκλητικά ρούχα κάθε είδους, ρούχα που αφήνουν μεγάλο μέρος του σώματος ακάλυπτο και γενικά προκλητική εμφάνιση.
· Αθλητικές φόρμες και πολύ ανοιχτά υποδήματα.
7. Κάπνισμα – Χρήση αλκοόλ και ουσιών
Το κάπνισμα, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ηλεκτρονικών τσιγάρων, απαγορεύεται αυστηρά σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των εγκαταστάσεων.
Η DEMO εφαρμόζει πολιτική μηδενικής ανοχής σε σχέση με την χρήση αλκοόλ και χρήσης παράνομων ναρκωτικών ουσιών. Η χρήση παράνομων ναρκωτικών ουσιών ή αλκοόλ μέσα στον χώρο εργασίας επιφέρει άμεσες πειθαρχικές ενέργειες που δύναται να οδηγήσουν ακόμα και σε καταγγελία της σύμβασης εργασίας χωρίς προειδοποίηση.
Οι ακόλουθοι κανόνες ισχύουν:
- Αν διαπιστωθεί ότι κάποιος εργαζόμενος καταναλώνει αλκοόλ ή θεωρείται ότι βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ στο χώρο εργασίας ή κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας, αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως βαρύ παράπτωμα σύμφωνα με την πειθαρχική διαδικασία της εταιρείας.
- Η λήψη παράνομων ναρκωτικών ή η ύπαρξη παράνομων ναρκωτικών από οποιονδήποτε εργαζόμενο στον χώρο εργασίας ή κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας, μπορεί να αντιμετωπιστεί ως βαρύ παράπτωμα σύμφωνα με την πειθαρχική διαδικασία της εταιρείας.
- Η κατοχή φαρμάκων για οποιονδήποτε λόγο εκτός από νόμιμους ιατρικούς λόγους απαγορεύεται και μπορεί να αντιμετωπιστεί ως βαρύ παράπτωμα σύμφωνα με την πειθαρχική διαδικασία της εταιρείας.
- Η εταιρεία μπορεί να ζητήσει από εργαζόμενο να προβεί σε εθελοντική ιατρική εξέταση, συμπεριλαμβανομένου τεστ αλκοόλ ή ναρκωτικών, αν πιστεύει ή υποψιάζεται ότι υπάρχει πρόβλημα σε σχέση με ναρκωτικά ή/και αλκοόλ. Μπορεί να τεθεί σε αναστολή από την εργασία, μέχρι να επιλυθεί το πρόβλημα. Η εταιρεία θα αποφασίσει αν θα το αντιμετωπίσει ως πειθαρχικό ζήτημα.
- Η εταιρεία θα ενημερώσει την αστυνομία αν πιστεύει ότι υπήρξε κατάχρηση ναρκωτικών από εργαζόμενο, για την οποία ενδείκνυνται οι ποινικοί έλεγχοι, είτε στο χώρο εργασίας είτε όταν εργάζεται για λογαριασμό της εταιρείας εκτός των εγκαταστάσεων.
Αν κάποιος γιατρός συνταγογραφήσει νομίμως φάρμακα που μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα ενός εργαζομένου να εκτελέσει την εργασία του, ο εργαζόμενος θα πρέπει να ενημερώσει τον Προϊστάμενό του. Αν ένας εργαζόμενος πάσχει από εξάρτηση από το αλκοόλ ή τα ναρκωτικά, οφείλει να δηλώσει την εξάρτηση στον Προϊστάμενο του και η εταιρεία θα παράσχει στη συνέχεια την απαραίτητη βοήθεια.
8. Υγεία – Ασφάλεια στο χώρο εργασίας & Περιβάλλον
Η εταιρεία διασφαλίζει ότι οι δραστηριότητες της διεξάγονται σε πλήρη συμμόρφωση με τις ισχύουσες νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις, καθώς και με τα εταιρικά πρότυπα και τις βέλτιστες πρακτικές στην υγεία και την ασφάλεια. Η προστασία της υγείας και της ασφάλειας σε όλους τους τομείς δραστηριότητας της εταιρείας θεωρείται ύψιστης σημασίας. Προς το σκοπό αυτό λαμβάνονται όλα τα αναγκαία, εύλογα και πρακτικά μέτρα που εξασφαλίζουν ένα ασφαλές και υγιές εργασιακό περιβάλλον για την ελαχιστοποίηση των κινδύνων.
Οι εργαζόμενοι είναι προσωπικά υπεύθυνοι για την διασφάλιση της ασφάλειας και υγείας τους στο χώρο εργασίας τους, στο μέγιστο βαθμό που προβλέπεται κατά τα εργασιακά τους καθήκοντα τηρώντας πλήρως τα αναγκαία μέτρα ενώ όπου προβλέπεται, πρέπει να κάνουν χρήση των Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ), όπως αυτά ορίζονται. Οφείλουν να μεριμνούν για την ασφάλεια των συναδέλφων τους και των επισκεπτών στους χώρους εργασίας τους.
Όλοι οι εργαζόμενοι καλούνται να αναφέρουν στο τμήμα Υγείας, Ασφάλειας & Περιβάλλοντος, τις ανησυχίες τους και να εντοπίζουν τους τομείς της εργασίας τους όπως επισφαλείς συνθήκες εργασίας και συμπεριφορές, που χρήζουν βελτίωσης όσον αφορά τα θέματα αυτά, συμβάλλοντας έτσι διαρκώς στις προσπάθειες σχεδιασμού και εφαρμογής ενός καλύτερου και ασφαλέστερου περιβάλλοντος εργασίας.
9. Προστασία Περιουσιακών Στοιχείων – Κλοπές και απάτες
Η εμπιστοσύνη είναι απαραίτητο συστατικό της επιχειρηματικής συμπεριφοράς. Όλοι οι εργαζόμενοι έχουμε καθήκον και ευθύνη σε σχέση με τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρίας. Η εταιρεία παρέχει στους εργαζομένους της τον κατάλληλο εξοπλισμό/εγκαταστάσεις για την υποστήριξη των εργασιακών τους δραστηριοτήτων. Οι εργαζόμενοι έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν ότι όλα τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας χρησιμοποιούνται καταλλήλως, συντηρούνται και φυλάσσονται ασφαλή. Ως εκ τούτου, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή απώλειας, ζημιών, κακής χρήσης και κλοπής της εταιρικής περιουσίας.
Η DEMO εφαρμόζει πολιτική μηδενικής ανοχής σε σχέση με την κλοπή και την απάτη και οι εργαζόμενοι διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε σχέση με τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων για την Εταιρεία.
Οι εργαζόμενοι οφείλουν να προστατεύουν κάθε περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας, υλικό και άυλο, καθώς και τους πάσης φύσεως πόρους, να επιδεικνύουν τη δέουσα προσοχή στη χρήση τους, η οποία πρέπει να είναι αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των σκοπών της εργασίας και να λαμβάνουν κάθε δυνατή μέριμνα για την αποφυγή σπατάλης, ζημιών, καταστροφής, απάτης ή κλοπής αυτών.
Οποιοσδήποτε υπάλληλος είναι ύποπτος για κλοπή, απάτη ή άλλες παράνομες δραστηριότητες σε βάρος της εταιρείας, θα διερευνηθεί αμέσως και αν κριθεί απαραίτητο, μπορεί να ληφθούν πειθαρχικά μέτρα μέχρι και καταγγελία της σύμβασης εργασίας.
10. Δωροδοκία και διαφθορά – Δώρα – Φιλοξενία
Η εταιρεία έχει υιοθετήσει και εφαρμόζει διαδικασία κατά της δωροδοκίας και της διαφθοράς (MS-A-0004) καθώς και Πολιτική κατά της διαφθοράς και της δωροδοκίας (Κ-008) σκοπός των οποίων είναι να διασφαλιστεί ότι όλο το προσωπικό της DEMO ή κάποιος τρίτος εξ ονόματος της, δεν παρέχει ή υπόσχεται πληρωμές, δώρα ή οτιδήποτε διαθέτει αξία άμεσα ή έμμεσα σε οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο, έτσι ώστε να επηρεάσει το συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο να διεξάγει ή να διατηρεί επιχειρηματικές συναλλαγές με την εταιρεία ή να εξασφαλίσει ένα μη αρμόζον επιχειρηματικό πλεονέκτημα για αυτήν. Η συγκεκριμένη αρχή αφορά τόσο την ενεργητική όσο την παθητική δωροδοκία.
Σύμφωνα με την ισχύουσα διαδικασία και την πολιτική, απαγορεύεται αυστηρά η κάθε είδους δωροδοκία σε οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο. Η απαγόρευση αυτή ισχύει τόσο για την άμεση όσο για την έμμεση (μέσω τρίτων) δωροδοκία. Σε κανέναν υπάλληλο της εταιρείας δεν επιτρέπεται να παρέχει, να υπόσχεται ή να λαμβάνει από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο οποιαδήποτε αθέμιτη πληρωμή, δώρο αξίας ή κάποιο άλλο αντικείμενο αξίας. Επιπλέον, απαγορεύεται η πληρωμή, η υπόσχεση πληρωμής ή η προσφορά οποιουδήποτε αντικειμένου αξίας ή κάθε άλλου είδους ωφέλεια σε οποιοδήποτε δημόσιο υπάλληλο ή κρατικό λειτουργό ή άλλο πρόσωπο ή φορέα, δημόσιο, κυβερνητικό ή ιδιωτικό. Μεταξύ άλλων απαγορεύεται και η αποδοχή φιλοξενίας υπαλλήλων της εταιρείας από εξωτερικές συνεργαζόμενες εταιρείες και τους υπαλλήλους αυτών.
Αυτή η απαγόρευση ισχύει τόσο για άμεσες όσο και για έμμεσες προσφορές, πληρωμές, δώρα ή προμήθειες, συμβουλευτικές αμοιβές ή άλλες πληρωμές που μπορεί να γίνονται με οποιονδήποτε τρόπο ως κίνητρο ή ανταμοιβή. Για παράδειγμα πληρωμές μέσω συμβούλων, εργολάβων ή υπεργολάβων, αντιπροσώπων ή υπο-πρακτόρων. Καμία τέτοια παροχή δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως μέσο δωροδοκίας ή για άλλο αθέμιτο σκοπό.
Στο πλαίσιο αυτό, οι εργαζόμενοι δεν επιτρέπεται να δέχονται δώρα αξίας ή προσφορές φιλοξενίας που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως απόπειρα επηρεασμού της κρίσης τους. Σε κάθε περίπτωση, οι εργαζόμενοι δεν επιτρέπεται να δέχονται δώρα αξίας, δάνεια ή
άλλες χάρες από οποιονδήποτε συνεργάζεται με την εταιρεία μας ή που επιθυμεί να συναλλάσσεται με την εταιρεία μας.
Αρμόδιος για την παροχή διευκρινίσεων ή συμβουλών σχετικά με θέματα που άπτονται της Πολιτικής κατά της Διαφθοράς & Δωροδοκίας, είναι ο Υπεύθυνος Καταπολέμησης Δωροδοκίας που ορίζεται ο Διευθυντής της Νομικής Διεύθυνσης-Τμήματος Συμμόρφωσης.
Οι εργαζόμενοι ενθαρρύνονται και οφείλουν να αναφέρουν οποιεσδήποτε σχετικές ανησυχίες μπορεί να έχουν στον Υπεύθυνο καταπολέμησης Δωροδοκίας, ή ενναλακτικά στον Προϊστάμενό τους ή στη Νομική Διεύθυνση – Τμήμα Συμμόρφωσης ή στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού το συντομότερο δυνατό.
Τα ζητήματα που πρέπει να αναφέρονται περιλαμβάνουν:
- τυχόν ύποπτες ή πραγματικές απόπειρες δωροδοκίας.
- ανησυχίες ότι άλλοι υπάλληλοι ενδέχεται να δωροδοκηθούν ή ανησυχίες ότι άλλοι υπάλληλοι ενδέχεται να δωροδοκούν τρίτα μέρη, όπως πελάτες, προμηθευτές ή κυβερνητικούς αξιωματούχους.
Η Εταιρεία θα διερευνήσει πλήρως τυχόν περιπτώσεις ύποπτης δωροδοκίας. Υπάλληλοι που είναι ύποπτοι για δωροδοκία ενδέχεται να τεθούν σε αναστολή των καθηκόντων τους όσο διεξάγεται η έρευνα. Η εταιρεία θα επικαλεστεί τις πειθαρχικές της διαδικασίες, όταν οποιοσδήποτε υπάλληλος είναι ύποπτος για δωροδοκία και οι αποδεδειγμένοι ισχυρισμοί μπορεί να οδηγήσουν σε διαπίστωση σοβαρού παραπτώματος και άμεση καταγγελία της σύμβασης εργασίας.
Απώτερος στόχος αποτελεί η δημιουργία μίας ισχυρής κουλτούρας συμμόρφωσης και καταπολέμησης της διαφθοράς και δωροδοκίας που δημιουργεί προστιθέμενη αξία τόσο στις σχέσεις της Εταιρείας με τους πελάτες και συνεργάτες της, όσο και με τις δημόσιες αρχές.
11. Καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες (Anti-money laundering)
Η εταιρεία είναι αφοσιωμένη στην συμμόρφωση κάθε νομοθεσίας και κανονισμού σχετικά με οικονομικά εγκλήματα, στην αποτροπή αυτών των εγκλημάτων και στην λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για να μην χρησιμοποιηθεί ως μέσο για δραστηριότητες νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, ή από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα που διευκολύνει τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή τη χρηματοδότηση τρομοκρατικών ή εγκληματικών δραστηριοτήτων.
Όλοι οι εργαζόμενοι υποχρεούνται να αναφέρουν άμεσα οποιαδήποτε τέτοια ύποπτη δραστηριότητα στη Νομική Διεύθυνση – Τμήμα Συμμόρφωσης.
12. Ακρίβεια και ακεραιότητα των οικονομικών στοιχείων
Σύμφωνα με την ήδη σε ισχύ διαδικασία κατά της δωροδοκίας και της διαφθοράς (MS-A-0004) που έχει υιοθετήσει η εταιρεία, όλες οι αναφορές των οικονομικών στοιχείων της εταιρείας θα πρέπει να είναι ακριβείς και έγκαιρες και να αποτυπώνουν τα πραγματικά στοιχεία. Δεν πρέπει να υπάρχει, για οποιονδήποτε λόγο, καμία ψευδής, τεχνητή ή παραπλανητική καταχώρηση στα βιβλία ή τα αρχεία της εταιρείας. Απαγορεύεται οποιαδήποτε συναλλαγή διαφορετική από εκείνη που περιγράφεται στα σχετικά παραστατικά που αποδεικνύουν την εγκυρότητα και την πιστότητα αυτής και η μη καταχώρηση οποιουδήποτε κεφαλαίου ή περιουσιακού στοιχείου στα σχετικά βιβλία και αρχεία της Εταιρείας.
Όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας οφείλουν, στο πλαίσιο των καθηκόντων τους, να διαβιβάζουν στα αρμόδια τμήματα και στους ελεγκτές ακριβείς και αληθείς πληροφορίες σχετικά με τα δημοσιονομικά της εταιρείας, ώστε να παρουσιάζεται ακριβής και ολοκληρωμένη η οικονομική απεικόνιση της εταιρείας, σύμφωνα με τα παραπάνω.
13. Διαχείριση αρχείων και Προστασία εμπιστευτικών πληροφοριών
Η ορθή και ακριβής τήρηση όλων των αρχείων αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας. Στα αρχεία τηρούνται και φυλάσσονται όλες οι πληροφορίες που δημιουργούνται και χρησιμοποιούνται στα πλαίσια και για τις ανάγκες της δραστηριότητα της εταιρείας. Εργαζόμενοι οι οποίοι λόγω της φύσης της εργασίας τους τηρούν αρχεία, οφείλουν να διασφαλίζουν την ακρίβεια και πληρότητα αυτών.
Όλοι οι εργαζόμενοι οφείλουν κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους, όσο και στις κάθε είδους συναλλαγές ή σχέσεις τους με τρίτους να μην γνωστοποιούν και να μην καθιστούν διαθέσιμες με οποιοδήποτε τρόπο πληροφορίες της εταιρείας, οι οποίες είναι εμπιστευτικές ή απόρρητες. Εμπιστευτικές ή απόρρητες πληροφορίες είναι οι πληροφορίες, οι οποίες δεν έχουν γνωστοποιηθεί ή δεν είναι διαθέσιμες για το ευρύ κοινό. Πληροφορίες εμπιστευτικού ή απόρρητου χαρακτήρα μπορεί να αποτελούν στοιχεία οικονομικά ή τεχνικά, συμβάσεις, προσωπικά δεδομένα υπαλλήλων, εμπορικά πλάνα και κάθε είδους πληροφορίες που αφορούν στην ανάπτυξη και στρατηγική της εταιρείας. Επίσης πληροφορίες εμπιστευτικού ή απόρρητου χαρακτήρα μπορεί να είναι οι πληροφορίες που έχουν σχέση με τα πνευματικά δικαιώματα, με ευρεσιτεχνίες (πατέντες), με άλλα δικαιώματα βιομηχανικής ιδιοκτησίας ή με απόρρητα τεχνογνωσίας της εταιρείας. Μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν επιχειρηματική έρευνα, σχέδια για νέα προϊόντα, στρατηγικούς στόχους, οποιεσδήποτε μη δημοσιευμένες χρηματοοικονομικές πληροφορίες ή πληροφορίες τιμολόγησης, καταλόγους πελατών και προμηθευτών, όπως και πληροφορίες σχετικές με απαιτήσεις, επιχειρηματικές επιλογές ή σχέδια πελατών.
Είναι υποχρέωση όλων των εργαζομένων να διαφυλάσσουν τις εμπιστευτικές και απόρρητες πληροφορίες της εταιρείας, ανεξαρτήτως του τρόπου και του λόγου που ήρθαν σε γνώση τους, και να μην τις γνωστοποιούν σε άτομα εκτός της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των μελών του οικογενειακού και φιλικού τους περιβάλλοντος, καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασιακής τους σχέσης με την εταιρεία, αλλά και εις το διηνεκές κατόπιν της λήξης ή λύσης αυτής με οποιοδήποτε τρόπο.
14. Προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων
Η εταιρεία σέβεται απόλυτα το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων όλων των ατόμων με τα οποία έρχεται σε επαφή. Η εταιρεία επιδιώκει να είναι συμμορφωμένη με το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων στον τόπο δραστηριότητάς της. Επιδίωξη της εταιρείας είναι όχι μόνο η τυπική συμμόρφωση με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, αλλά η ουσιαστική και διαρκής της συμμόρφωση. Για το σκοπό αυτό έχει θεσπίσει εσωτερικές Διαδικασίες και Πολιτικές, τις οποίες εφαρμόζει σε όλες τις διαδικασίες επεξεργασίας δεδομένων που πραγματοποιεί.
Είναι υποχρέωση όλων των εργαζομένων κατά την άσκηση των καθηκόντων τους να εφαρμόζουν τις Διαδικασίες και Πολιτικές που θέτει η εταιρεία, να ακολουθούν τις γραπτές και προφορικές οδηγίες των προϊσταμένων τους αναφορικά με την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, να συνεργάζονται με την Υπεύθυνη Προστασίας Δεδομένων, να αναφέρουν κάθε περιστατικό ή ενδεχόμενο περιστατικό παραβίασης δεδομένων και γενικά να τηρούν όλες τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν σχετικά με την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων απέναντι στην εταιρεία.
15. Speak Up & Whistleblower policy
Όλοι οι εργαζόμενοι – απασχολούμενοι της εταιρείας έχουν τη δυνατότητα να αναφέρουν έγκαιρα οποιοδήποτε επιβεβαιωμένο ή πιθανό περιστατικό παράβασης νόμου ή κανονισμού, οποιαδήποτε απάτη, ανάρμοστη ή παράνομη συμπεριφορά καθώς και οποιαδήποτε παράβαση του παρόντος Κώδικα Δεοντολογίας από εργαζόμενους ή στελέχη της εταιρείας ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο στο οποίο έχει εφαρμογή ο Κώδικας είτε εντός της Εταιρείας μέσω αποστολής e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση: yppa@demo.gr ή μέσω της τηλεφωνικής γραμμής αναφοράς καταγγελιών (SpeakUp) και στη συνέχεια να διαβιβαστεί στον Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (ΥΠΠΑ) είτε εκτός της Εταιρείας, απευθείας στην αρμόδια αρχή, ήτοι την Εθνική Αρχή Διαφάνειας .
Υπεύθυνος Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (ΥΠΠΑ) ορίζεται ο Διευθυντής της Νομικής Διεύθυνσης-Τμήματος Συμμόρφωσης.
Τα κύρια κανάλια αναφοράς της Εταιρείας είναι η ηλεκτρονική διεύθυνση: yppa@demo.gr και η τηλεφωνική γραμμή 8004000005 αναφοράς καταγγελιών (SpeakUp) μέσω των οποίων μπορεί να γίνει υποβολή είτε ανώνυμης είτε επώνυμης αναφοράς όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.
Οι εργαζόμενοι οφείλουν να γνωρίζουν τα ακόλουθα:
· Όλοι οφείλουν να έχουν επίγνωση της σημασίας της πρόληψης και της εξάλειψης των αδικημάτων στην εργασία. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να είναι προσεκτικοί για παράνομη ή ανήθικη συμπεριφορά και να αναφέρουν οποιαδήποτε συμπεριφορά τέτοιου είδους αντιλαμβάνονται. Όλοι οι εργαζόμενοι οφείλουν να μιλούν ανοιχτά όταν έχουν ερωτήσεις, ανησυχίες ή προβληματισμούς. Με τον τρόπο αυτό συμβάλλουμε στην ελαχιστοποίηση των κινδύνων. Όλοι ενθαρρύνονται να γνωστοποιούν ελεύθερα εάν υπέπεσε στην αντίληψή τους κάποια παράνομη, ανάρμοστη ή παράτυπη δραστηριότητα ή κάποια δραστηριότητα που αποκλίνει από τις αρχές του Κώδικα Δεοντολογίας και μπορεί να αποτελεί λόγος ανησυχίας.
· Κάθε αναφορά μπορεί να γίνει είτε ανώνυμα είτε επώνυμα. Ο ΥΠΠΑ διερευνά διεξοδικά τις σχετικές αναφορές, μεριμνώντας για την τήρηση των απαιτήσεων περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και διατηρώντας παράλληλα την εμπιστευτικότητα των σχετικών πληροφοριών, εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά από το εφαρμοστέο δίκαιο. Σε κάθε περίπτωση όμως η επώνυμη αναφορά μιας παραβίασης είναι περισσότερο αξιόπιστη, παρέχοντας συγχρόνως τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με το άτομο που προβαίνει σε αναφορά για την παροχή διευκρινίσεων και συμπληρωματικών στοιχείων κατά τη διαδικασία ελέγχου της αναφοράς.
· Τα άτομα που προβαίνουν σε αναφορά παρατυπιών προστατεύονται ρητά από οποιαδήποτε μορφή αντιποίνων (π.χ. απόλυση, υποβιβασμός, εκφοβισμός).
Εάν υπάρξουν αντίποινα, τα άτομα που προβαίνουν στην αναφορά έχουν δικαίωμα να προσφύγουν σε αρμόδιο δικαστήριο και να ζητήσουν αποκατάσταση.
· Ο ΥΠΠΑ οφείλει να βεβαιώσει την παραλαβή της αναφοράς στον αναφέροντα, στην περίπτωση που η αναφορά έχει γίνει επώνυμα, εντός προθεσμίας επτά (7) εργάσιμων ημερών από την ημέρα παραλαβής, και στη συνέχεια, να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να επιληφθούν της αναφοράς τα αρμόδια όργανα της Εταιρείας.
· Σε κάθε περίπτωση, ο ΥΠΠΑ θα πρέπει να ενημερώσει για την πορεία διερεύνησης της αναφοράς μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο δεν μπορεί να υπερβεί τους τρεις (3) μήνες από τη βεβαίωση παραλαβής της αναφοράς, ή αν δεν έχει αποσταλεί βεβαίωση, τρεις (3) μήνες από το πέρας των επτά (7)εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αναφοράς.
· Αν διαπιστωθεί ανάρμοστη συμπεριφορά, ως αποτέλεσμα οποιασδήποτε έρευνας στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, θα χρησιμοποιηθούν όλες οι διαδικασίες της εταιρείας που έχουν εφαρμογή όπως τυχόν πειθαρχικά μέτρα και αναλόγως των παραβάσεων οι εκ του νόμου αναγκαίες διαδικασίες και κυρώσεις. Οποιαδήποτε συγκάλυψη παραπτωμάτων αποτελεί από μόνη της πειθαρχικό παράπτωμα
· Η κακόβουλη υποβολή ψευδούς ισχυρισμού αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα. Η διαδικασία των αναφορών δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται καταχρηστικά για απερίσκεπτες κατηγορίες ή προσωπικά παράπονα.
· Οι Προϊστάμενοι και οι Διευθυντές διασφαλίζουν ότι δεν θα ληφθούν αντίποινα οποιασδήποτε μορφής ή καμία ενέργεια εναντίον οποιουδήποτε εργαζόμενου που αναφέρει, καλή τη πίστη, οποιαδήποτε πραγματική ή πιθανή ανάρμοστη συμπεριφορά.
Περιπτώσεις παραβίασης του Κώδικα Δεοντολογίας μπορούν επίσης να αναφέρονται τηλεφωνικώς ή ταχυδρομικώς, καθώς επίσης και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (επώνυμα ή και ανώνυμα) προς την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, αλλά και προς τα παρακάτω πρόσωπα/τμήματα:
– τον Προϊστάμενό ή τον Διευθυντή του αναφέροντος
– τη Νομική Διεύθυνση – Τμήμα Συμμόρφωσης
– τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού
Το παρόν αποτελεί αντικείμενο πνευματικής ιδιοκτησίας της DEMO ABEE και απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά χωρίς τη ρητή προηγούμενη έγγραφη συναίνεση της Εταιρείας.
